Iesācēja jautājums par virzuļiem.

Nepieciešams padoms, kā saremontēt moci?
ediijs
Posts: 7
Joined: 19 Aug 11:39, 2014

Iesācēja jautājums par virzuļiem.

Postby ediijs » 06 Oct 08:34, 2014

Sveiki varbūt muļķīgs jautājums no manas puses, bet kapēc krosa,enduro utm motocikliem jāmaina virzuļi?Un kapēc virzuļos rodas plaisas līdz beidzot vispār saplīst?Kur ir tā problēma ka viņ bojājas.Vai vel jo projām nav izgudroti pietiekami izturīgi virzuļi??Varbūt kāds bar apskaidrot šo lietu??.Kāpēc nav tā kā citām tehnikām brauc līdz sapūst. :?: :D

aivars k
Posts: 26
Joined: 19 Feb 19:51, 2011

Postby aivars k » 07 Oct 20:54, 2014

Visnopietnākais iemesls virzuļu ātrajā nāvē ir "metāla nogurums". Tas ietekmē ne tikai virzuļus, bet tieši tos, lai iegūtu max apgriezienus un līdz ar to jaudu izgatavo ļoti vieglus - ekonomējot materiālu uz izturības un ilgmūžības rēķina.
virzulis ir pakļauts dažādiem spēkiem - berze, triecieni, detonācija, krasa kustības ātruma un temperatūras maiņa. Tā berzes virsmas ir samazinātas līdz minimumam.
Ražotāja ieteikumi mainīt detaļu pēc kautkādu motorstundu skaita ir balstīta tieši ņemot vērā -metāla nogurumu. Virzulis pēc šīm stundām ir ne tik daudz sadilis, kā "noguris" un palielinās risks tam salūzt.
kamēr benzīns bākā!

aivars k
Posts: 26
Joined: 19 Feb 19:51, 2011

Postby aivars k » 07 Oct 21:01, 2014

Tiek ražoti arī izturīgāki virzuļi - kaltie.
Alumīnija liešanas procesā tas tiek arī sapresēts zem spiediena.
Bet par šiem virzuļiem, tautā runā, ka tie pastiprināti izdangā cilindru, līdz ar to tas jāmaina (jāatjauno) biežāk. Pagaidām nav iespējamss iegūt labāko - neko nedodot pretī :D
kamēr benzīns bākā!

ediijs
Posts: 7
Joined: 19 Aug 11:39, 2014

Postby ediijs » 08 Oct 10:40, 2014

Paldies,tagad man ir skaidrs.Ja nemaina virzulus tad sliltākaja gadijumā noklemē motros (blow up)?Citu iemeslu deļ motors nevar noklemēt??

Agnis1982
Posts: 133
Joined: 06 May 11:34, 2009

Postby Agnis1982 » 08 Oct 11:40, 2014

ediijs wrote:Paldies,tagad man ir skaidrs.Ja nemaina virzulus tad sliltākaja gadijumā noklemē motros (blow up)?Citu iemeslu deļ motors nevar noklemēt??

Ne-e :D

User avatar
M.P.
Posts: 672
Joined: 20 Oct 19:37, 2009

Postby M.P. » 08 Oct 12:24, 2014

Agnis1982 wrote:
ediijs wrote:Paldies,tagad man ir skaidrs.Ja nemaina virzulus tad sliltākaja gadijumā noklemē motros (blow up)?Citu iemeslu deļ motors nevar noklemēt??

Ne-e :D

Bieži vien noklemmē klanis, tāpēc arī tas ir jāmaina pēc ražotāja norādītā.
Un lai tu saprastu kāpēc krosa mocim bieži jāmaina motora detaļas, bet parastais ielas mocis brauc kamēr sapūst, pamēģini izbraukt ar krosa 250 cm3 moci un ielas, tad sapratīsi ka lai novaldītu krosa moci ir jābūt pieredzējušam braucējam turpretī ielas mocis knapi ķemmē uz priekšu.

ediijs
Posts: 7
Joined: 19 Aug 11:39, 2014

Postby ediijs » 08 Oct 12:41, 2014

Paldies :D

ediijs
Posts: 7
Joined: 19 Aug 11:39, 2014

Postby ediijs » 08 Oct 12:55, 2014

Skaidrs,dēļ krosa motocikla jaudas ko viņš spēj radīt tās detaļas ātrāk nolietojas.Nekā ielas motociklam :D

aivars k
Posts: 26
Joined: 19 Feb 19:51, 2011

Postby aivars k » 08 Oct 18:56, 2014

ediijs wrote:Paldies,tagad man ir skaidrs.Ja nemaina virzulus tad sliltākaja gadijumā noklemē motros (blow up)?Citu iemeslu deļ motors nevar noklemēt??

Ja Noklemmēs - tas būs labākajā gadījumā un tas notiks ja pārkarsēsi - virzulis izplešas un iesprūst.
Bet ja virzulis izjuks - tad būs staļingrada.
kamēr benzīns bākā!

ediijs
Posts: 7
Joined: 19 Aug 11:39, 2014

Postby ediijs » 08 Oct 20:47, 2014

Kas tādā gadījumā ir jādara ja virzulis tā iesprūst??Jāgaida kamēr atdziest?:)

Xbox
Posts: 49
Joined: 18 Mar 15:46, 2008

Postby Xbox » 08 Oct 21:09, 2014

Un ja klanis pārlūzt uz pusēm un sadragā visu motora bloku, vot tad gan ir "pilnīgs motokross"... tas gan ir nepatīkami. Tāpēc ir jāuztur sporta tehnika, tā kā tas ir jādara

aivars k
Posts: 26
Joined: 19 Feb 19:51, 2011

Postby aivars k » 09 Oct 20:14, 2014

ediijs wrote:Kas tādā gadījumā ir jādara ja virzulis tā iesprūst??Jāgaida kamēr atdziest?:)

Tieši tā arī ir, bet iznākums var būt dažāds.
Vienam rollerim tika ielikts jauns virzulis, bet tas tāds pastingrs bija un klemēja visu laiku, paiet pusminūte un dragā tālāk, tagat jau saudzīgi piebraukts un kalpo godam.
Sauvkārt kādai hondai CR125 vienreiz pārkarsa- noklemmēja, atdzisa, motors griezās bet pielaist nevarēja, jo uz cilindra sieniņām bija piecepies alumīnijs - un tas savukārt saspieda gredzena rievu virzulī - bija jālabo.
kamēr benzīns bākā!

ediijs
Posts: 7
Joined: 19 Aug 11:39, 2014

Postby ediijs » 10 Oct 18:17, 2014

Vel viens jautājums.krosiniekam nomainot virzuli viņš vel ir jāpiebrauc??

aivars k
Posts: 26
Joined: 19 Feb 19:51, 2011

Postby aivars k » 10 Oct 18:53, 2014

Man liekas, ka reti kurš to dara.
Varu ieteikt - būt uzmanīgam ieliekot nākošā remonta virzuli, jo tas ir resnāks. Tādā gadījumā motors kārtīgi jāuzsilda pirms atļauties atgriezt gāzi, jo cilindrs uzkarstot arī izplešas un iesprūšanas iespēju minimalizē.
Savukārt 4-T mocim pirmai benzīna bākai var pieliet nedaudz 2-T eļļu, motoram tas nekādi nekaitēs.
kamēr benzīns bākā!

ediijs
Posts: 7
Joined: 19 Aug 11:39, 2014

Postby ediijs » 11 Oct 10:51, 2014

Ok,paldies :D


Return to “Remontdarbu padomi”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest