Lielbritānijā izsola vienu no pirmajiem motocikliem

Ja vēlies parādīt citiem savu vai kādu jaunāko motocikla modeli.
User avatar
dzintarslll
Posts: 960
Joined: 08 Aug 22:49, 2006

Lielbritānijā izsola vienu no pirmajiem motocikliem

Postby dzintarslll » 18 Jan 11:40, 2010

Image



Lielbritānijas izsoļu nams "Bonhams" izsola 115 gadus vecu motociklu, ko 1895.gadā Minhenē izstrādāja vācu uzņēmums "Hildebrand & Wolfmüller".

Tas ir viens no pirmajiem 800 transportlīdzekļiem, kas ieguva motocikla nosaukumu, un saskaņā ar ekspertu teikto ārkārtīgi retais un mazliet aprūsējušais spēkrats varētu tikt izsolīts par 60 000 sterliņu mārciņu (47 220 latiem). Motocikls spēj attīstīt ātrumu līdz 48 kilometriem stundā, un pēdējo reizi ar to braukts pagājušā gadsimta trīsdesmitajos gados. "Tāds ātrums tajos laikos pilnīgi noteikti bija kaut kas nedzirdēts, tāpēc šajā ziņā tas bija revolucionārs," norādīja žurnāla "Motorcycle News Classic" redaktors Hugo Vilsons.

Izsoļu nama pārstāve raksturoja "Hildebrand & Wolfmüller" motociklu kā "desmitgades atradumu". "Šī brīnišķīgā mašīna ir augstākais ieguvums, ko varētu vēlēties nopietns kolekcionārs un ikviens muzejs, kas interesējas par autotransporta vēsturi."


Kā pavēstīja izsoļu nama pārstāve, brāļi Hilderbrandi izstrādāja motociklu kopā ar Āloisu Volfmilleru un viņa mehāniķi Hansu Geinsenhofu. Viņu konstrukciju darbināja 1488 kubikcentimetru liels divcilindru četrtaktu dzinējs ar ūdens dzesēšanu, kas līdz salīdzinoši nesenam laikam bija vislielākais motociklam uzstādītais spēka agregāts.

1894.gada janvārī patentētais motocikls tika uzņemts ar vērā ņemamu entuziasmu, un tā ražošanai Minhenē tika uzbūvēta rūpnīca. Licence tā ražošanai tika pārdota arī kādam uzņēmumam Francijā, un tur tas tika nosaukts "La Petrolette". Neskatoties uz dažiem iespaidīgiem paraugdemonstrējumiem, sākot piegādāt motociklus pircējiem, atklājās to nepilnības, un 1897.gadā abi uzņēmumi bankrotēja.


Video šeit

http://www.youtube.com/watch?v=jbbsDds1tbU

Image
Image
Image


Manufacturer Hildebrand & Wolfmüller
Production 1894–1897[1]
Engine 1,489 cc (90.9 cu in) two-cylinder water cooled four-stroke, surface carburetor
Bore / Stroke 90 mm × 117 mm (3.5 in × 4.6 in)
Top speed 28 mph (45 km/h)[1]
Power 2.5 bhp (1.9 kW) @ 240 rpm[1]
Ignition type Hot tube
Transmission Direct drive via connecting rods
Frame type Steel tubular
Brakes spoon brake, friction against front tire
Tires pneumatic, front 26 in (66 cm), rear 22 in (56 cm)[2]
Weight 110 lb (50 kg)[2][/img]
Ka jāmauc,ta jāmauc....

Return to “Motocikli”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests